8 клас

26 січня   Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч". 

Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя.











10 грудня 

              Володимир Підпалий
"Зимовий етюд"


«Бачиш: між трав зелених...»



Василь Голобородько

«З дитинства: дощ» 


"Наша мова"



26 листопада 

              Володимир Сосюра 












26 листопада  

Українки, знані у всьому світі














15 жовтня                         Вивчаємо Тараса Шевченка




2 частина вірша дописана гуртом «Браття».

По-сучасному звучать Шевченкові "Думи мої..."








8 жовтня                                    Українська література


Дума "Самійло Кішка"




"Дума про козака Голоту"





1 жовтня                                    Українська література


Тема: Дума "Маруся Богуславка". Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність героїні.

1. Послухайте думу "Маруся Богуславка". 


2. Подивіться мультфільм, знятий за мотивами думи.


3. Уважно подивіться відеоурок. Запишіть у зошит тему, ідею, головну думку твору, художні засоби.


4. Визначте в тексті думи зачин ("заплачку"), основну розповідь, кінцівку ("славословіє").
5. Дайте письмову аргументовану відповідь на запитання: "Хто ж Маруся: зрадниця чи патріотка?" 
6. Створіть у зошиті кольоровий мініплакат "Життєвий шлях Марусі".
7. Перейдіть за посиланням , укажіть своє прізвище та ім'я, уведіть код 7143695 й виконайте тести.


29 вересня            Українська мова

Тема: Синтаксичний розбір простого речення. Підмет. Способи вираження підмета. 

1. Прочитайте послідовність синтаксичного розбору простого речення на с.30. Розгляньте зразок усного й письмового розборів.
2. Виконайте письмово вправу 60.
3. Подивіться відеоурок.


4. Прочитайте правила §5 (с.31-32).
5. Виконайте письмово вправу 62.


24 вересня          Українська література

Тема: Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум 














Дізнайтеся більше про українські народні думи тут



23 вересня          Українська література

Тестування з теми "Історичні пісні. Пісні Марусі Чурай"

Перейдіть за посиланням, уведіть код 5219505, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте тестові завдання.



17 вересня       Українська література 

Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».










Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк». 














10 вересня                    Українська література

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього об­разу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словес­ні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.




Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками ("Зажурилась Україна")



 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», "Чи не той то Хміль". Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.








Дорогі діти!
Закінчується навчальний рік. Ви добре попрацювали й попереду – канікули! Насолоджуйтеся відпочинком і відкривайте для себе неймовірну красу світу: зустріньте схід сонця, подивіться, як роса скочується з тремтливої пелюсточки, прислухайтеся до пташиних голосів, поспостерігайте за мурашками, придивіться до чудернацьких хмаринок, помилуйтеся заходом сонечка, розпізнайте сузір’я на нічному небі. Пізнати й зрозуміти глибину навколишнього світу вам допоможуть і книжки.

Тож читайте влітку:

  1. Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина.
  2. «Слово о полку Ігоревім».
  3. Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,
  4. Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».
  5. Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,
  6. Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон».  «Кавказ».  «І мертвим, і живим, і ненарожденним…».  «Катерина», «Наймичка»,  «Марія».
  7. Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,
  8. Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,


26 травня                             Українська мова


Тема: Підсумкова контрольна робота.

Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 8698289, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 


25 травня                          Українська література


Тема: Підсумкова контрольна робота.

Перейдіть за посиланням тут , уведіть код  5477582, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 


20 травня                             Українська мова


Тема: Головні та другорядні члени речення.

1. Уважно подивіться відеоуроки. Зупиняйте відео, щоб виконати завдання. Записуйте в зошит головне.





2. Перейдіть за посиланням тут, уведіть код 7898796, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 


19 травня                             Українська мова


Тема: Редагування словосполучень і речень, у яких допущено лексичні й граматичні помилки.

1. Подивіться відеоуроки. Будьте уважні. Зупиняйте відео, щоб виконати завдання. У разі  потреби  робіть записи в зошиті.







2. Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 5469501, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 




18, 20 травня                          Українська література


Тема:  Письмовий твір на одну із запропонованих тем.

1. Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 955937, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 

2.  Оберіть одну із тем і напишіть творчу роботу:

  • «Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда “Білий кінь Шептало”)», 
  • «Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю. Винничука “Місце для дракона”)», 
  • «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”».
3. Сфотографуйте письмову роботу й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


13 травня                             Українська мова


Тема: Повторення, узагальнення та систематизація вивченого про просте ускладнене речення.

1. Подивіться відеоурок.



2. Виконайте на оцінку вправу 400. Зробіть повний синтаксичний розбір 7-го речення. сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net


13 травня                           Українська література


Тема: Валентин Чемерис. «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання». характеристика персонажів повісті. 

1. Подивіться відеоурок.



2. Дайте письмові відповіді на запитання.

  1. Який епізод повісті вам запам'ятався? Чим саме?
  2. Якби вас запросили знятися у фільмі "Вітька + Галя...", яку роль ви б погодилися  зіграти?Чому?
  3. Чи відчували ви, читаючи повість, що її було написано в кінці 60-х років ХХ століття? Що саме вказує на той час, далекий від нас?
  4. Минуло багато часу від першого виходу друком повісті. Чи змінилися відтоді стосунки між закоханими, їхні почуття? 

 3. Сфотографуйте письмову роботу й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net



12 травня                             Українська мова

Тема: Повторення в кінці року. Словосполучення і речення.

1. Подивіться відеоурок. 



2. Виконайте на оцінку вправи 391, 392 (за завданнями!), сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net


6 травня                             Українська мова


Тема: Самостійна (коригуюча) робота з теми "Речення з відокремленими членами".

Пропоную перейти за посиланням тут , увести код 227520, вказати своє прізвище та ім'я й виконати завдання. 



5 травня                             Українська мова

Тема: Контрольна робота з теми "Речення з відокремленими членами".



4, 6 травня                           Українська література


Тема: Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання».

1. Подивіться відеоурок. Будьте уважні: вам запропонують виконати письмові творчі завдання.



2. Прочитайте повість Валентина Чемериса «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання» за підручником (с.245-263). 

3. Перевірте, як уважно ви читали повість, тут

4. У зошиті складіть ментальну карту "В.Чемерис. Повість  «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання».

5. Подивіться відеоурок. Будьте уважні: виконуйте усні й письмові завдання, працюйте з текстом повісті.




6. У зошиті заповніть таблицю "Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок".

7. Сфотографуйте виконані письмові завдання 4 і 6 й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net



29 квітня                            Українська література


Для тих, хто виконав усі завдання з української літератури за 27 квітня  (надіслав відео виразного читання уривка з повісті,  фото виконаних  "Тестових завдань до розділу "З української  прози""), пропоную подивитися відеоролики.





Усе залежить від нас!




28, 29 квітня                             Українська мова


Тема: Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку - інтернет?» з використанням відокремлених членів речення.

1. Пригадаймо.
Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються.

Допис, у, чол. Стаття, повідомлення про що-небудь, написані для газети, журналу й т. ін. кореспондентом або читачем.
Дискусія, ї, жін. Широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання.

Допис дискусійного характеру – це публіцистична стаття, у якій чітко висловлюється позиція автора щодо актуальної певному колу читачів проблеми.

Особливості допису:
  • в основі – актуальна проблема, яка не має однозначного вирішення;
  • наведені різні, протилежні точки зору на зазначену проблему;
  • чітко висловлюється позиція автора ;
  • наведені переконливі аргументи, або особисті авторські, або процитовані з вагомих авторитетних джерел;
  • приклади з суспільного життя, зокрема статистика – цифри, факти;
  • висновок;
  • лаконічність, стислість;
  • емоційність образність.


2. Як створити допис  дискусійного характеру
Проблема вам уже запропонована: "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет".
Вивчаємо це питання за допомогою різноманітних джерел, наприклад Інтернет-ресурсів та соціального дослідження.
Осмислюємо отримані результати й остаточно визначаємося з особистою позицією.
Створюємо допис за структурою висловлення-роздуму  (думка – аргументи – висновок), у вступі наводимо різні точки зору з відповідною аргументацією.
Підкреслюємо відокремлені члени речення відповідно до їхньої синтаксичної ролі.

3. Важливо!
Ваш допис має бути стислим, лаконічним, образним та емоційним. Для цього ви маєте використати різноманітні мовно-стилістичні та художні засоби, а саме: оціночні слова, зменшувально-пестливу чи збільшувально-згрубілу лексику, епітети, метафори, порівняння, літоти, гіперболи тощо.
Ефективними можуть бути риторичні звертання чи запитання, окличні чи незавершені речення.
Автори творів публіцистичних жанрів борються за читацьку аудиторію, а це означає, що ваш допис повинен бути цікавим, оригінальним та інформаційно змістовним.
Читачі обирають допис для більш глибокого ознайомлення з ним за заголовками.  Доберіть до своєї статті заголовок, який би неначе кричав: "Прочитай мене!"


4. Сфотографуйте свій допис і на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


27 квітня                            Українська література


Тема: Виразне читання уривків із повісті Юрія Винничука "Місце для дракона". 

Дівчата й хлопці! Сподіваюся, що прочитана повість не залишила вас байдужими. 

1. Пропоную зняти відео виразного читання уривка з повісті, який справив на вас найбільше враження. 

2. У зошиті виконайте завдання на с.241-242 підручника ("Тестові завдання до розділу "З української  прози"").

3. Виконані завдання на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


22 квітня                                    Українська мова


Тема: Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами"

1. Дайте усні відповіді на запитання на с.171. 
2. Виконайте усно вправу 382.
3. Розгляньте послідовність синтаксичного розбору речення з відокремленими членами на с.168.
4. Виконайте письмово вправу 385.
5. На оцінку виконайте вправу 384 (обидва завдання), тестові завдання "Готуємося до тематичного оцінювання" й надішліть на lika020865@ukr.net

       
  

22 квітня                            Українська література

Тема:  Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. 

Виконайте завдання, дайте відповіді на запитання:
1. Пригадайте й запишіть, що таке парадокс?
2. Розтлумачте значення слів: "дракон", "поет", "християнин", "пустельник", "лицар".
3. Символами чого є метелик, муха, крила, сльози, корона?
4. Прочитайте вірш, який склав дракон Грицько. Яке враження справив цей вірш на князівну? А на вас?
5. Чи зміг би Дракон Грицько жити серед справжніх драконів?
6. Хто ж насправді, на вашу думку, у цій повісті є драконом, а хто - людиною?
7. Де ж воно, місце для дракона?
8. Письмові відповіді надішліть на lika020865@ukr.net


21 квітня                                      Українська мова


Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення

1. Пригадайте, що ви вже знаєте про відокремлені члени речення. Подивіться відеоурок, виконуйте пропоновані завдання.




2. Подивіться відеоурок. Будьте уважні, записуйте в зошит  приклади речень із відокремленими уточнювальними членами. Підкреслюйте відокремлені уточнювальні члени речення.



3. Попрацюйте з підручником: прочитайте правила §36. Виконайте вправи 372, 374 (усно),  373 (письмово).
4. На оцінку виконайте вправу 379 (завдання І і ІІ) й надішліть на lika020865@ukr.net


15 квітня                           Українська література


Тема: Юрій Винничук. Повість-казка «Місце для дракона». Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

1. Звичайно, ви прочитали  повість за підручником або послухали аудіо. Отже, натисніть тут, уведіть код 430393, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте тестові завдання.

2. Подивіться відеоурок. Запишіть у зошиті конспект уроку.


3. Намалюйте в зошиті, яким ви уявляєте дракона Грицька. 
4. Дайте письмові  відповіді на запитання  "Повторюємо" на ст.239.5. Сфотографуйте письмові роботи в зошиті й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net



15 квітня                                       Українська мова


Тема: Відокремлені обставини.

1. Приготуйтеся працювати в зошиті. Подивіться відеоуроки. Виконуйте завдання, які вам пропонують.




2. Прочитайте правила, розгляньте таблиці  §35.
3. Виконйте вправи 357, 360, 364 (усно), 363 (письмово).
4. На оцінку виконайте вправу 368 й надішліть на  lika020865@ukr.net


14 квітня                             Українська мова


Тема: Відокремлені додатки

1. Приготуйтеся працювати в зошиті. Подивіться відеоурок.


2. Прочитайте правила §34  (с.157). 
3. Виконайте  за завданнями  вправи 346, 347, 348.
4. Виконайте письмово на оцінку вправу 349, сфотографуйте й надішліть на  lika020865@ukr.net






13 квітня                              Українська література


Тема: Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

1. Прочитайте коротку розповідь про письменника на с.219.
2. Послухайте письменника про його "письменницький подвиг".


3. Подивіться відеоурок до 3, 55 хв.



4. Запишіть коротко у зошит, що із почутого вам запам'яталося. Чому?
5. Прочитайте за підручником повість  "Місце для дракона". 
6. Продовжіть перегляд відеоуроку.
7. Запишіть у зошит (на оцінку) паспорт твору (можна прочитата аналіз тут).
8. Сфотографуйте письмові роботи й надішліть на lika020865@ukr.net




8 квітня                         Українська мова

Пропоную пригадати, що ми знаємо про відокремлену прикладку.



А тепер виконайте вправу 334 (на оцінку). Завдання: випишіть речення із відокремленими прикладками, підкресліть відокремлені прикладки як члени речення. 




7 квітня              Українська мова

Продовжуємо вивчати відокремлені члени речення.




Прочитайте правила §33. Виконайте такі вправи:  332 (усно), 336 (письмово).
На оцінку  виконайте вправи 338, 344 (сфотографуйте й надішліть на адресу lika020865@ukr.net



6 , 8 квітня          Українська література

Попрацюйте з дошкою. Рухайтеся покроково. 

Крок 10 - на оцінку.

Тема: 

Зроблено в Padlet

Немає коментарів:

Дописати коментар