7 клас

7 жовтня                    Українська література




30 вересня                       Українська література


Тема: Іван Франко. Історична повість "Захар Беркут".

1. Уважно перегляньте презентацію (автор - Возна Світлана Анатоліївна).




2. Замалюйте в зошиті й заповніть сторінку у фейсбуці "Іван Франко" (аватарку - мармизку, образок - можна замінити символом-асоціацією).

3. Дочитайте повість "Захар Беркут" за підручником (с.44-49).
4. Послухайте переказ повісті.



5. Можна подивитися фільм, знятий за повістю "Захар Беркут" (1971 рік).




6. А також офіційний трейлер українського історичного екшена «Захар Беркут» (прем'єра фільму відбулася 10.10.2019 року).




7. Український гурт «Океан Ельзи» записав нову пісню, яка стала офіційним саундтреком до історичного екшену "Захар Беркут".








28 вересня        Українська мова


Тема: Особові дієслова

1. Пригадайте вивчене про дієслово, форми дієслова. 





2. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника: §5, ст 22.
3. Виконайте в робочих зошитах вправу 51 (І і ІІ завдання).
4. Перейдіть за посиланням , укажіть своє прізвище та ім'я, уведіть код 1341004 й  виконайте тестові завдання.
 


23 вересня                      Українська література


Тестування з теми "Суспільно-побутові пісні. Коломийки".

Перейдіть за посиланням, уведіть код 5074907, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте тестові завдання. 


16 вересня       Українська література

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «пер­ли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.






14 вересня 

Українська література

Тема: «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». Трагізм і героїзм у козацьких піснях.





«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм козацьких і чумацьких пісень.







2-3 вересня

Українська література

Подивіться навчальне відео. Запишіть короткий конспект.


  



Дорогі діти!
Закінчується навчальний рік. Ви добре попрацювали й попереду – канікули! Насолоджуйтеся відпочинком і відкривайте для себе неймовірну красу світу: зустріньте схід сонця, подивіться, як роса скочується з тремтливої пелюсточки, прислухайтеся до пташиних голосів, поспостерігайте за мурашками, придивіться до чудернацьких хмаринок, помилуйтеся заходом сонечка, розпізнайте сузір’я на нічному небі. Пізнати й зрозуміти глибину навколишнього світу вам допоможуть і книжки.

Тож читайте влітку:

  1. Леся УКРАЇНКА. «Давня казка»,
  2. Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,
  3. Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,
  4. Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,
  5. Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».
  6. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»,
  7. Юрій Винничук. «Місце для дракона».
  8. Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».




27 травня                              Українська мова


Тема: Підсумкова контрольна робота.

Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 6906078, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 



25, 27 травня                          Українська література


Тема: Підсумкова контрольна робота.

1. Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 2536232, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання.


2. Кожен має можливість отримати додаткові бали. Для цього виконайте завдання фотоквесту. 


Відгадайте, про герої яких творів української літератури, вивчених  у 7 класі, йде мова, про які предмети, речі, істоти, і  

сфотографуйте:

1)  дерево, з яким автор  порівнював дівчину, яка покохала козака, а він її покинув;
2) птаха, який пролітав над хатою Михайлика навесні;
3) продукт харчування, по який ходив  Климко;
4) продукт харчування, який вночі шукала для свого ледачого сина мати;
5) предмет, який потрощила мишка;
6) предмет такого кольору, яким були день, стіл і двері у вірші відомої української поетеси, котрій 19 березня виповнилося 90 років;
7) предмет такого кольору, якими були лебеді у вірші "витязя молодої української поезії";
8) предмет, за допомогою якого Софійка подорожувала в часі;
9) те, що посадив Фрідріх на своїх грядках;
10) оберіг, який у відомій пісні дала мати синові "на щастя, на долю"; 
11) фрукт, який їв Міха Голий, коли чекав Івана Силу, коли той перебував у доктора Брякуса;
12) предмет такого кольору, якого був кіт Фантик у Софійчиної сусідки баби Валі.


(Автор завдань - Тимченко Анастасія.)

3. Фото (не забудьте їх пронумерувати відповідно до завдань) на оцінку надішліть  на lika020865@ukr.net
Можна оформити виконані завдання фотоквесту у вигляді презентації, відео й т.ін.




21 травня                              Українська мова


Тема: Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук".

1. Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 8244908, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання. 


20 травня                              Українська мова


Тема: Узагальнення вивченого про прийменник, сполучник, частку, вигук.

1. Подивіться відеоуроки. Зупиняйте відео, щоб виконати завдання. Записуйте в зошит головне.






2. Виконайте на оцінку вправу 554, завдання "Готуємося до контрольної роботи" (с.196-197).

3. Сфотографуйте  виконані завдання й  надішліть на lika020865@ukr.net


18, 20 травня                          Українська література


Тема: Володимир Івасюк. Відомий український поет і композитор. «Червона рута» - одна з найвідоміших українських пісень у світі. «Я піду в далекі гори», «Балада про дві скрипки»,  «Водограй», "Пісня буде поміж нас".

Було б добре, діти, якби цей урок ви переглянули зі своїми батьками, бабусями, дідусями. 

1. Подивіться відео. Запитайте рідних, чи знайомі їм ці пісні. Обміняйтеся враженнями від побаченого й почутого.








2. Упевнена, що старшим поколінням ці пісні не просто відомі: з ними росли, дорослішали, їх співали.

3. Автор цих пісень - Володимир Івасюк. 


4. А які пісні українських авторів ви слухаєте? Чим вони цікаві для вас?  
Розкажіть про українських музикантів і виконавців  (відеорозповідь, презентація з 2-3 слайдів), чиї імена й пісні, на вашу думку, будуть цікаві для майбутніх поколінь. 

5. Свою роботу на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


14 травня                              Українська мова

Тема: Дефіс у вигуках.

1. Пригадайте, що ви знаєте про вигук як особливу частину мови.


2. Дізнайтеся, про написання вигуків, про розділові знаки при вигуках, про те, як розрізнити вигуки й частки. 



3. Розгляньте розбір вигука як частини мови на с. 194 підручника. Зразок письмового розбору запишіть у зошит.

4. На оцінку виконайте вправу 549, сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net





13 травня                           Українська література


Тема: Андрій Малишко. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...».

1. Подивіться відеоурок.


2. Остання пісня на вірші Андрія Малишка (композитор Платон Майборода), після написання якої він помер. Кліп з х/ф "Абітурієнтка" (к\ст Довженка, 1973).



3. Проаналізуйте поезію в зошиті. 

Доповніть речення.
  • Темою твору є..., тому що...
  • Основною ідеєю твору є..., тому що...
  • Основна думка поезії полягає в...
  • За жанром це...
  • Композиція. Твір складається з...
4. Один із віршів Андрія Малишка ("Пісня про рушник" або «Чому, сказати, й сам не знаю...») вивчити напам'ять. Запишіть відео із декламуванням напам'ять вірша. 

5. Фото письмової роботи й відео на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


13 травня                              Українська мова


Тема: Вигук як особлива частина мова. Групи вигуків за значенням.

1. Подивіться один із відеоуроків: 






2. Прочитайте правила §51, запам'ятайте групи вигуків за значенням. 

3. Виконайте на оцінку вправу 543, сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net


7 травня                              Українська мова


Тема: Узагальнення вивченого про службові частини мови.

1. Подивіться відеоурок. Виконуйте пропоновані завдання.


2. Виконайте вправу 536 (за завданнями).

3. Розгляньте розбір частки як частини мови на с. 189. Зразок письмового розбору запишіть у зошит.

4.   Прочитайте  казку В.Сухомлинського.  Подумайте й запишіть, яка головна думка казки.
                                                            С...ома дочка
   Було у мат...рі сім дочок. Ось поїхала одного разу мати в/гості до сина  а син жив десь далеко. Пов...рнулась до/дому аж через місяць.
   Коли мати в/війшла до хати  дочки  п...р...б...ваючи одна одну  почали говорити  як вони скучили за матір...ю.   
    А с...ома дочка ні/чого не/сказала.  Вона зняла лише з ніг мат...рі взу(т, тт)я й пр...н...сла їй у мисці води,  лагідно под...вилась і промов...ла  Помили/б  ноги


5. Спишіть текст, вставляючи пропущені букви, знімаючи риску, розставляючи пропущені розділові знаки. 

6. Випишіть у три сповпчики прийменники, сполучники, частки.

7. Розберіть як частину мови прийменник, сполучник, частку.

8. Сфотографуйте  виконані завдання (5, 6, 7) й  на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net




6 травня                              Українська мова


Тема: Написання часток НЕ, НІ з різними частинами мови.

1. Подивіться відеоурок.  Виконуйте усні й письмові завдання, пропоновані у відеоуроці.



2. Уважно прочитайте правила §50, розгляньте таблиці, орфограми.

3. Виконайте вправи 531, 534 (за завданнями).

4. На оцінку виконайте вправу 533 (обидва завдання), сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net



4, 6 травня                           Українська література


Тема: Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).

1. Подивіться відеоурок. 


2. Створіть у зошиті  "асоціативне гроно"  "Андрій Малишко".

3. Перейшовши за посиланням тут , відвідайте музей-садибу А.С.Малишка в Обухові.

4. Послухайте "Пісню про рушник" у виконанні Народного артиста України Дмитра Гнатюка, за роялем – автор музики композитор Платон Майборода. 



5. Про історію створення "Пісні про рушник" читайте тут .

6. Дайте короткі письмові відповіді на запитання.
  • Які вам відомі види рушників?
  • Які техніки вишивання ви знаєте?
  • Що символізує рушник для українців?
  • Атрибутом яких обрядів є рушник?
  • Що ви знаєте про символіку кольорів, зображень на рушнику?

7. Створіть у зошиті "асоціативні грона" до слів "рушник", "мати".

8. Сфотографуйте  письмові завдання 2, 6 і 7  й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net



30 квітня                          Українська мова


Тема: Правопис часток.

1. Подивіться відеоурок. Будьте уважні, виконуйте пропоновані завдання усно й письмово.


2. Прочитайте правила §49, розгляньте таблиці, орфограми.
3. Виконйте вправи 522, 528 (за завданнями), 523 (попросіть когось із рідних продиктувати вам слова).
4. На оцінку виконайте вправи 524, 527, сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net



29  квітня                           Українська література

Тема: Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблематика твору:  добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

1. Перевірте, як уважно ви читали повість: гра "Перший мільйон".

2.  Подумайте, які вчинки героїв є виявом добра, а які - зла? Заповніть у зошиті таблицю:


Добро (вчинки героїв)
Зло (вчинки героїв)



3. Дайте короткі письмові відповіді на запитання:

  • Хто з героїв викликає у вас симпатію? Чому?
  • А хто з героїв вам неприємний? Чому?


4. Намалюйте в зошиті афішу до виступу Івана Сили в цирку.

5. Сфотографуйте письмові роботи й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net



29 квітня                          Українська мова


Тема: Частка як службова частина мови. 

1. Пригадайте:
скільки є частин мови,
на які три групи вони поділяються,
які є службові частини мови,
для чого служать прийменники,
для чого служать сполучники.

2. Подивіться відеоурок. Будьте уважні. Виконуйте пропоновані завдання.


3. Попрацюйте з підручником: прочитайте правила  §48, розгляньте таблиці на с.179-182.
4.  На оцінку виконайте вправу 516 (письмово обидва завдання), сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net


27  квітня                           Українська література


Тема: Іван Сила - втілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

1. Пригадайте, що ви знаєте про Олександра Гавроша, як розгортається сюжет повісті "Неймовірні пригоди Івана Сили". Перейшовши за посиланням тут, уведіть код 930186, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте завдання.

2. У зошиті напишіть паспорт твору.
  1. Автор, назва твору.
  2. Історія написання твору.
  3. Життєва основа твору.
  4. Літературний рід і жанр.
  5. Тема та ідея твору.
  6. Персонажі (позитивні, негативні), їх роль у розкритті ідеї твору.
  7. Сюжет і композиція. (Сюжет - подія або система подій, покладених в основу твору. Композиція - побудова твору.)
  8. Роль позасюжетних елементів (описів, роздумів тощо).
  9. Мова твору та окремих персонажів.
  10. Позиція автора щодо зображувних у творі подій.
  11. Ваше ставлення до твору. 
3. Дайте усні відповіді на запитання "Повторюємо", "Міркуємо" на с.242.

4. Проаналізуйте характер Івана Сили. Які риси, на вашу думку, допомогли йому досягнути успіху? Які риси характеру Івана Сили вам не подобаються? Свої міркування оформіть у зошиті у вигляді асаціативного малюнка, таблиці й т.п.

5. Сфотографуйте письмові роботи (завдання 2 і 4) й на оцінку надішліть 
 на lika020865@ukr.net



23 квітня                          Українська мова


Тема: Переказ тексту-роздуму публіцистичного стилю за простим планом

1. Пригадайте, які є стилі мовлення. Які особливості публіцистичного стилю? 
2. Подивіться відеоурок.


3. Напишіть переказ спочатку на чернетці. Уважно перевірте написане, виправте помилки.
4. Напишіть у зошит переказ.
5. Сфотографуйте  роботу й на оцінку надішліть на lika020865@ukr.net


22  квітня                           Українська література 


Тема: Олександр Гаврош. Розповідь про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

1. Познайомтеся з сучасним українським письменником Олександром Гавришем. 

  •     Читайте, як письменник розказує про себе, тут 
  •     Подивіться інтерв'ю з Олександром Гавришем.



2. Запишіть у зошит, яке враження справив на вас Олександр Гаврош як людина.

3. Головним героєм повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили» став Іван Фірцак. Хто це? Чим відомий Іван Фірцак?  







4.  Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили» надихнула митців створити фільм.  Перегляньте відео. Це цікаво!




5. Подивіться фільм, знятий за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили».





22 квітня                                      Українська мова


Тема: Тренувальний диктант

1. У робочому зошиті напишіть диктант на оцінку.



2. Сфотографуйте  роботу й надішліть на lika020865@ukr.net


16 квітня                               Українська мова


Тема: Написання сполучників 

1. Приготуйте зошити, підручники. Уважно подивіться відеоуроки, виконуйте пропоновані завдання.







2. Прочитайте правила й таблиці §47. Порівняйте з інформацією з відеоуроків. 
3. Виконайте вправи 495, 499, 501 (усно). 
4. Письмово виконайте вправи 496, 497.
5. Розгляньте розбір сполучника як частини мови на с.177. Зразок письмового розбору запишіть у зошит.
6. На оцінку виконайте вправу 503. Сполучник із останнього речення розберіть як частину мови (зразок на с.177).
7. Сфотографуйте  роботу й надішліть на lika020865@ukr.net


15 квітня 
                         Українська мова


Тема: Сполучники сурядності та підрядності.

1. Приготуйтеся працювати в зошиті. Подивіться відеоуроки.





2. Розгляньте таблиці, прочитайте правила §46.
3. Виконайте вправи 482, 484 (усно), 486 (письмово).
4. Виконайте на оцінку вправу 487, сфотографуйте й надішліть на lika020865@ukr.net



15 квітня                            Українська література


Тема: Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість».

1. Подивіться відеорозповідь про Олену Телігу.


2. Послухайте вірш Олени Теліги "Сучасникам".




3. Прочитайте аналіз поезії тут . Запишіть у зошит паспорт вірша.

4. Послухайте вірш Олени Теліги  "Радість".


5. Прочитайте аналіз поезії тут . Запишіть у зошит паспорт вірша. 
6. Навчіться виразно читати поезії Олени Теліги (с.216-217). Прочитайте виразно ці поезії своїм рідним. 
7. Розкажіть своїм батькам, хто така Олена Теліга.
8. Коротко запишіть у зошиті, що, на вашу думку, об'єднує Олега Ольжича й Олену Телігу.
9. Сфотографуйте  3, 5 і 8 завдання й надішліть (на оцінку) на lika020865@ukr.net


13 квітня                                  Українська література


Тема: Олег Ольжич - поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш - і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив»

1. Подивіться відеофільм про українського поета Олега Ольжича.


2. Прочитайте розповідь про поета на с.213. Коротко запишіть у зошит факти, які вам запам'яталися.
3. Подивіться відеоурок. Слідкуючи за підручником (с.214), послухайте декламування поезії "Захочеш - і будеш" (із 1,24 хв.). 




4. Прочитайте аналіз поезії тут
5. Запишіть у зошит паспорт поезії "Захочеш - і будеш".
6. Слідкуючи за підручником (с.214), послухайте поезію "Господь багатий нас благословив..."




7. Прочитайте аналіз поезії  тут

8. Запишіть у зошит паспорт поезії "Господь багатий нас благословив..."
9. Сфотографуйте письмові роботи й надішліть на lika020865@ukr.net
10. Перейшовши за посиланням тут , уведіть код 741121, укажіть своє прізвище та ім'я й виконайте тестові завдання. 



9 квітня                            Українська мова


Продовжуємо вивчати службові частини мови. Знайомимося зі сполучником.
Опрацюйте §45: уважно прочитайте правила, розгляньте таблиці.
Можна подивитися відеоуроки:


або

Виконайте вправи 470, 473, 474. 
На оцінку виконайте вправу 479 й надішліть на lika020865@ukr.net

8 квітня                          Українська мова


Повторимо вивчене про прийменник. 


Виконайте в зошиті завдання  (на оцінку) й надішліть на адресу lika020865@ukr.net


Завдання 1.
Відредагуйте подані речення.

1. Гра переноситься із-за погодних обставин.  2. Ви повинні діяти згідно розпорядження керівництва. 3. Обов’язково ознайомтеся з інструкцією по техніці безпеки.  4. Відповідно наказу аудиторська фірма перевірила звітність банку.  5. Неподалік зупинився автобус по заказу.  6. На протязі тижня довелося змінювати плани.  7. Після написання роману письменниця виїжджає з країни.  8. При досліджуванні цього питання вони забули саме головне.


Завдання 2.

Спишіть текст, розставляючи потрібні розділові знаки, підкресліть  прийменники Випишіть прийменники з 2 і 3 речення, виконайте розбір цих прийменників (за зразком на с.164 підручника).Почуття любові до Батьківщини починається з невеличких справ на благо власного міста села вулиці чи двору. Країна не може розвиватись без участі громадян у вирішенні загальнолюдських справ. Громадська діяльність передбачає що людина робить щось важливе й корисне поза межами своєї домівки місця роботи або школи. Ніхто не примушує вас до таких справ але виявляючи власну активність виконуючи щось задля своєї країни на добровільних засадах ви можете змінити життя навколо себе на краще…




8 квітня                                Українська література

Сьогодні контрольна робота.
Перейдіть за посиланням тут , уведіть код 220861, укажіть своє прізвище та ім'я та виконайте тестові завдання.





6 квітня                               Українська література

Тема:  Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.
ТЛ: новела. 
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

Крок 1.
Прочитайте розповідь про письменницю Любов Пономаренко "Станьмо на коліна перед Всесвітом..." на с.204 підручника.

Крок 2. 
Подивіться буктрейлер до новели Любові Пономаренко "Гер переможений".

Крок 3.
Прочитайте за підручником (с.204-206) або послухайте новелу "Гер переможений".

Крок 4.
Подивіться відеоуроки.

Крок 5.
Виконайте у робочому зошиті наступні завдання (на оцінку):
Крок 6.
Сфотографуйте сторінки зошити із виконаним завданням і надішліть на електронну адресу lika020865@ukr.net (на оцінку).




Зроблено в Padlet



2 коментарі:

  1. Добрий день, Тетяна Миколаївно! Я хочу подивитися аналіз поезії "Господь багатий нас благословив", але мені видає, що немає зв'язку з сайтом. Зверніть увагу. Грінько Влада.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Перевірила, все працює. Можна, Владо, самостійно знайти аналіз поезії в Інтернеті або прочитати в підручнику. Успіхів!

      Видалити